Com Hem informerar - Uppdatering gällande förhandlingen med Discovery Networks

Vi beklagar att vi ännu inte har nått en överenskommelse med Discovery Networks och att deras kanaler därför har saknats i vårt utbud sedan en vecka tillbaka. Vi har daglig kontakt med Discovery Networks och arbetar aktivt för att nå en överenskommelse. Vårt fokus är att komma överens om ett avtal som ger våra kunder tillgång till ett bra innehåll till en rimligt kostnad.
 
Som vi tidigare berättat pågår frivisning av flertalet kanaler för de som har ett individuellt digital-tv-abonnemang hos oss. De boende som endast tittar på det grundutbud som distribueras via dig som fastighetsägare kan tillfälligt se National Geographic, History Channel, Comedy Central och TNT på de platser där Discoverys kanaler tidigare låg.
 
Vi följer noggrant hur våra kunder upplever de tillfälliga förändringarna. Vi har ett engagerat team som arbetar med att svara på frågor till vår Kundservice och i sociala medier. Under veckan som gått har vi fått avsevärt färre samtal än beräknat till vår Kundservice. Det ser vi som ett tecken på att vårt arbete med att informera och erbjuda ersättningskanaler har uppskattats av våra kunder.
 
Vi uppdaterar kontinuerligt med den senaste informationen på comhem.se/fastighetsagare.

Med vänlig hälsning
Stefan Trampus
Försäljningsdirektör Com Hem

Nyhetsarkiv

Länkar

Senaste nyheter